انگیزه های تعیین تکنولوژی پرینت سه آجل برای اسکنر سه بعدی ایجاد کرد قطعات یدکی فلزی هواپیما
قطعه wingtip fence هواپیمای A320ceo در چهار ورژن starboard، port، upper و lower وجود دارااست. تأمین کننده قطعات دیگر نمی توانست پوسته های مایحتاج برای ایجاد کرد این قطعات را ساخت نماید و در سود جایگزینی پوسته برای سفارشات هزینه بالایی داشت. بعد از تفحص بقیه آیتم های گزینه به کار گیری برای ایجاد کرد قطعات مثلا پباده سازی دوباره قطعه برای فناوری ماشینکاری، معین شد که هزینه ها و بازه مجال ساخت قابل رقابت با فناوری پرینت سه آینده نیستند. یکیاز دیگر از مزایای پرینت سه آتی، انعطاف پذیری و ارتقا آزادی در هنگام تشکیل داد قطعات اختصاصی سوای نیاز به سپرده گذاری برای ایجاد پوسته های گران نیز است.
Felix Hammerschmidt توضیح بخشید: “ما برای یافتن راهحل به دسته چاپ سه آجل مراجعه کردیم. بعداز یک چک مختصر، این قطعه به دفترها پباده سازی ایرباس تحویل داده شد. آنان با استعمال از یک پروسه صدور گواهینامه نو توانستند در بازه زمانی پنج هفته مجدداً قطعه ریخته گری پیشین را تأیید کرده و آن را با تیتانیوم که یک ماده پرینت سه آجل گران بها برای صنعت هواپیمایی میباشد سازگار نمایند”.
تشکیل داد قطعات یدکی فلزی هواپیمای A320ceo با به کارگیری از تکنولوژی پرینت سه آتی
قطعه متبوع در فروشگاهReference Manufacturing در Airbus Filton که در سال ۲۰۱۹ دارای شرایط شناخته شد و فعلا قدرتمند به ساخت و ساز قطعات هواپیما میباشد، پرینت سه آجل شد. عملیات پرینت سه آجل ۲۶ ساعت به طول انجامید و برای کاهش هزینه هر جزء و نوبت چاپ هر قطعه، ۴ قطعه همزمان پرینت سه آجل شدند. بعداز نقطه پایان عملیات پرینت مانند اکثر فناوری های چاپ سه آتی، به عملیات پس پردازش نیاز بود تا این قطعه بتواند جایگزین قطعه اساسی خواهد شد و به عبارتی موقعیت ایمنی قطعه مهم را مهیا نماید.